like sampai lebam,if not aku cepuk kang

18 May 2011

ini kata aku..bacalah :D

pertama sekali aku nak tegaskan kenapa lah orang suka sangat nak kutok orang!serius banyak orang macam tu..kadang-kadang aku tahan hati jew bila jumpa orang macam tu..nak buat macam mane an dah di didik untuk kutok orang tak gitu?so hentikan lah kutok orang k!!!i love you kawan!

kedua..aku tak faham laa kenapa ada orang yang kuat PHD..please laa..kalau PHD dalam bentuk kabaikan tak kesah..kebaikan?PHD dengan orang berjaya dlm pelajaran..mungkin itu akan menjadi titik lonjakan kita untuk berjaya..tak gitu?nie tak,,nak jugak PHD dalam bnda bukan-bukan!serius annoying!

ketiga..perlu kew kata-kata belakang?yes ini mungkin sama dengan penegasan yang pertama..tapi ini mungkin lagi terok,"weyy-weyy kau taur tak si mal tu an mcm sial gila blaa blaa blaa blaa" woi ape hang nak hah?nak dosa?okey silakan tak batak disini maaf bahasa aku memang agak terok disini tapi aku masih ingat cikgu-cikgu bahasa aku
cikgu saodah(sek renda)cikgu norlida(menengah rendah),cikgu putih(menegah ats),cikgu aisyakin(buttertech)..jgn kata belakang okey..sebab apa?sebab syaitan melompat keseronokan!huree

keempat..jangan selalu HINA orang lain..yaa aku tau aku nie tak hebat mcm hang.....tapi rasenye tak perlu kita hina sesama saudara...kita bersaudara iaitu islam!so fikir....pabila akmalazmi mula berbicara mampu kau tahan telinga mendegarnya?penghinaan satu penindasan..dekat tv heboh elak kan penindasan..so jgn hina orang okey!!!kau kan kawan aku takan nak hina kawan kowt..tak gitu????

kelima..kau jgn selalu sangat nak ketawakan orang..yess ketawa memang menghiburkan hati..tp terfikir tak kau...orang yang kau ketawakan itu sebenarnya mempunya satu hati dan perasaan?tak perasan erk??okk aku fedap dengan benda niee..nak ketawa??ketawa jew laa..ketawa sampai bisu okey!selagi tak bisu jagn berhenti okey...good luck ke arah kebisuan sahabat!akuu sayang hang!

keenam..kadang-kadang kite lemparkan bantuan kepada orang lain semata-mata ingin meringgan kan bebanan orang lain tu,,,tak mengharapkan balasan kfc sepinggan,mcd seketol,dan seangkatan dengan nya..tapi cukup lah sekadar kau bantu aku bila aku plak dalam kesusahan!sebab aku yakin sangat..bila kita bantu orang lain..orang lain plak akan bantu kita nanti..tapi ade tak kau bntu aku bila aku perlukan bantuan?kdng3 aku segan nak mintak tolong..sebab ape..aku tau kau bukan nak tolong aku..btw nanti kalau kau susah and kau ingin bantuan dari aku sila lahh kau berjumpa aku..sebab apa?INSYAALAH aku akan membantu kau kawan ;)


ketujuh...aku nak tegaskan sekali lagi..aku nak mintak maaf seandainya entry kali nie membawa impak besar kepada kalian......kepada yang terasa..okey aku lagi terasa dengan kau.....tp takpe lah..akmalazmi bukan jenis yg suka dendam..sekali terkena tahi ayam dia akn basuh tangan sebersihnya..ibarat masuk telinga kiri keluar teliga kanan..takdenye die nak bertenggek dekat gegendang telinga..boleh?kita kan kawan....kenal kan akmalazmi macam mane?so mari kita berjabat tangan!huh..sila iklaskan diri mal


buat dosa dekat ALLAH mungkin kita boleh mintak ampun kepada NYA..sebab dia MAHA PENGAMPUN..kalau kau buat salah dengan manusia adakah manusia MAHA PENGAMPUN??ehmm ampukan lah sedangkan NABI ampunkan umatnya...

kadang-kadang hati ini ingin berkata-kata..tp blog platform terbaik..biar satu dunia tahu.....sebab bila kita lepaskan sesuatu yang terpendam itu ia kan menenangkan hati buat seketika...tak gitu..mintak maaf kalau ada ejaan yang salah..ade yang tak faham kew..ade yang tunggang langgang kew..sebab aku dah fedap nak baca luahan hati aku nie!!!k bai! chill la kawan :D


18 comments:

Hazieq Sanat said...

erm... normal la 2... Allah menciptakan manusia 2 sempurna... namun pernagai je yg lain...

missh chiorika said...

serius (!)
missh suke sangat-sangat n3 ni :)

Azham Vosovic said...

Yes, I hate haters too... dulu selalu kena, tapi sekarang I da x layan benda2 mcm tu...

::FAIZ FARISH:: said...

takut nak komen... ni entri serius...

hannanmustaffa said...

TERBAEK MAL ! suke gile !

khairul akmal azman said...

PHD 2 mmg de kat sekeliling..
gua pun panas ngn owg camni..

p/s:gua bli biase2 jew.dlm 1200 le dapat kot samsung tab tue

zOeY zAu YaH said...

kak selalu kena yg no 4 tu..org yg sama lak tu buat..huhu..sabar je lah..

miss.Addin said...

manusia tak pernah puas kan . huhu

sicomot-comel said...

oh,haters and lovers could be anywhere around us..

nice entry:)

Amirrah Zawani said...

yahhh hidup akmalazmi ;)

cikcomot said...

tak payah nak puas kan hati orang kan?

asal hati sendiri puas sudah..


lantak la orang kata apa...


:D

Nazatul Fatiha Musa, said...

chill lah mal, kita tak boleh tutup mulut orang yang dengki dgn kita. people tried to bring us down because we're above them obviously. Be proud! :)

faiz amir said...

ececeeh , kita suka maen2 ta bermakne kita ta serius orgnya tetapi kita kna ceria dalam hidup walaupun pelbgai masalah . kan kan

syrupmasin said...

manusie macam-macam perangai..yang baek di ikut..yang ta elok..di jauhkan..huhu..

naz said...

coool bebb. jadi diri sendiri itu lebih puas :)

zOeY zAu YaH said...

aqmal comel..!!! hehe

mr.syazwan said...

sekelumit pun x tarasa bro

sbb ko sentiasa FUUUUYOOOOO

di hati ku

ceewah!

=_=

HAZIRAH SULAIMAN said...

wahh, entry terbaik.

pertama, kenapa orang suka sangat mengutuk orang. hmm, bende tol normal dah. perasan tak, kadang2 kita sendiri ada terkutuk orang. contonya kalau kuar g mall, nampak org pelik. mulut lagu je mengomen/mengutuk/mengata. bende mcam ni da sememangnya adat. tp biarlah berpada. bak kata orang cermin diri sendiri dulu kan. hik

kedua : manusia PHD memang bersepah. serius sangat, mereka nih sangat menjengkelkan. menyampahkankan. hishhh. mintak dijauhkan sifat sebegini dalam diri kita.

ketiga : tak suka kata2 belakang ni. sebab better gi depan2 kata depan2 terus. betol tak ? tapi tak semua orang berani kata depan2. hahahaha. penakut !

kelima : nak ketawa boleh, tp ada batasnya. jangan sampai melukakan hati org. selalunya manusia yg suka ketawakan orang adalah manusia yg merasakan dirinya prefect dan sempurna. huhuhu

keenam : kadang2 saya penah mengharap balasan spt ini. tp tak salah mengharapkan. cuma korg kene tahu kemampuan org kita tolong tuh. mampu ke dia nak belanja itu ini, sedangkan dia sendiri makan nasi kosong je. hmmm.

ketujuh :saya pun nak mintakk maaf kat mal jugak kalau komen nih agak mengarut. sekadar pendapat je. hee

dan yg keempat : kenapa keempat nih tak selepas ke 3 ?? sengaja dibiarkan akhir. kalau mal bce entry2 saya sebelum ni, mungkin ada bunyik seperti menghina seseorang. tengs utk entry seperti. menyedarkan kita sebenarnya. saya penah hina org. sebab ape ? sebabnya org tuh da membuadkan separuh iman yg ada tergugat dengan sikapnya. hmm, mungkin agak kasar hinaan saya tuh. tp kadang2 kita perlu tahu apa sebab kita menghina. btw, tengs untk entry sperti ini :)

peace HAZIRAH SULAIMAN :)

bawah ni iklan terbaru,nak tengok klik je

ketika cuti dan bosan !

Photobucket